26 Kasım 2017

Mac on and on Ruj İncelemesi..

Sanırım Eylül ayı alışveriş yazımda bahsettiğim Mac on and on ruj uzun zamandır aldığım en değişik ve sıra dışı ruj olmuştu benim için. Mac'ın ikonik rujlarından biri olan on and on frost yapıda, koyu bir mor ve içindeki mavili yeşilli simlerden oluşuyor. Yani sim sevmiyorsanız kesinlikle size göre değildir.

Mac on and on

Ben sim seviyorum ne yalan söyleyeyim şimdi, eskiden beri de severdim ama bu ruju görünce ilk düşünce ay bu ne ilk kararım da bu bana yakışmadı oldu.  Tabi ki sonrasına bütün fikirlerim değişti o da ayrı. 
Mac on and on

Öncelikle tek başına sürdüğüm rujdan resmen nefret ettim. Sanki simli bir şeyler yemişim de ağzımda kalmış gibi durdu. Şimdi burada parantez açalım, bu ana kadar son derece yardımcı olan satış görevlisi arkadaş beni ruju almaya teşvik ediyordu çok yakıştı diyerek, ben yakışmadı bu deyince de direk alakasını kesti benimle. O arada ruju başka bir rujun özellikle de gül kurusu bir rujun üzerine sürme fikri geldi aklıma ama bundan sonrasını ben kendim yaptım, çünkü gül kurusu tonlu bir ruj istediğim görevli çoktan yanımdan ayrılmış ve arkadaşı ile sohbete gitmişti.Bu tarzı anlamam mümkün değil benim, yaptığı şey kabalık açıkça almayacaksan beni meşgul etme demek.

Mac on and on
Neyse içindeki simleri görüyorsunuz değil mi, sürdüğünüzde o simler biraz ağıza geliyor, ruj silindi mi dudakta mutlaka kalıyor. Bu kısımlar beni rahatsız etmiyor ama denemeden almamak için yeterli nedenler bunlar. 
Mac on and on
Tek başına duruşu da böyle, yanar döner morlu mavili bir ruj ama tek başına kesinlikle örtücü değil. 

Mac on and on

Neyse ben ruju gül kurusunun üzerine sürdüğüm anda bütün duruşu, şekli ve havası değişti. tabi o simler ne yapsanız da kalıyor ama dediğim gibi beni rahatsız etmiyorlar. Ruju alacağım dediğimde ise görevlinin yüzündeki ifade yine değişti. Ama bu sefer de gelip ilgilenmeyi yediremedi herhalde bilemedim. 

Türkiye'de en büyüğünden en küçüğüne kadar bütün mağazalarda, sadece kozmetik değil hepsinde bir satış görevlisi sorunu var. genel tavır almayacaksan beni yorma ve sen bunu alamazsın zaten şeklinde oluyor. Kendimi tutmaya çalışsam da arada sabrım taşıp sert konuşabiliyorum. O zaman da off ne bu şimdi nereden çıktı oluyorlar. Yani kısaca koca memlekette adam gibi bilgili, saygılı, müşteri velinimettir kafasında bir görevli bile görmedim ben şimdiye kadar.  Rujun fiyatı 66 TL. ben bunu da %20 indirimli almıştım, nasıl buldunuz?
Sevgiler..

52 yorum:

  1. ben simli farları çok seviyorum ama rujları kullanamam doğrusu. genelde simli rujlar başka renkteki rujların üzerine sürünce daha güzel oluyor.
    satış görevlisi sorununu hepimiz yaşıyoruz, ya hiç alakadar olmuyorlar ihtiyaç duysan, bir şey soracak olsan, bulamazsın hiç ortalarda yoktur (gerçi bazen de buluyorsun ama doğru bilgiyi-cevabı alamıyorsun çünkü bilmiyor sorduğun şeyi) ya her gördüğün şeyi satın alman için uğraşıyorlar. almazsan burun kıvırır gibi tavırlar ya da hemen daha çok şey satın alacak birine benzeyen müşteriye odaklanır seni unutur.... bir de sessizce tepende dikilenler var "çok mıncıklama" der gibi. her seferinde seni hatırlamayıp başka şekilde davranan da var, sadece kozmetik için değil yani her türlü mağazada. ama mesela tanıdığım birkaç satış görevlisi var bir şey almayacak olsam bile uğrayıp selam veririm, sohbet ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @ebrudüvenci benim de sevdiğim 1-2 tane var öyle çok şirin ve iyi niyetli görevli ama çok da bilgililer diyemeyeceğim onlar için bile.. genelde bütün simli şeyleri seviyorum simli farlar da rujlar da matlar üzerinde harika duruyorlar bence :-))

      Sil
  2. Gerçekten satıcı ve neyi neyle nasıl uygulanacağının bilinmesi başka bir şey. Güle güle kullan canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @makeupbufun evet şimdiye kadar böyle pratik ve güzel öneri yapan görevli pek görmedim ben .. teşekkür ederim :-))

      Sil
  3. iddialı bir renk gibi, iyi günlerde kullan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @fatmaüüzmez evet oldukça iddialı teşekkür ederim :-))

      Sil
  4. Görevli konusunda yazdıklarınıza katılıyorum, ilk başta çalıştıkları işe saygı duymaları gerekir herkesin işi kendine göre zor. Ruja gelince buna ben de bir hevesle bakmış sonra hayal kırıklığına uğramıştım, farklı rengin üstüne denemek aklıma gelmemişti kesinlikle bir daha bakacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @yelizinkeşifler evet mağazadaki her şeyi denemiş olmaları gereken satış görevlilerinin aklına gelmeyen şeyler bizim aklımıza geliyor :)

      Sil
  5. Hiç yani gençliğimde hiç simli ruj kullanmadım. Sanırım bundan sonra da kullanmam, mmmm dudakta bence tuhaf durur yani yapay durur gibime geliyor. Güle güle kullan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @bücürükveben aslında çok eskiden baya simli dudak parlatıcıları vardı ben çocukken onları da hiç kullanmadın mı çok güzel dururdu hem de tadı meyveli gibiydi :-)) teşekkürler..

      Sil
  6. Bu ruj çıktığında ben de bayılmış fakat simli olması dolayısıyla almamıştım; onun yerine pigment kardeşi blue-brown ya da muadili comfort Zone paletin sağ alt farı rujumun üzerine parmağımla uyguluyordum. Tabii ki aynı etkiyi yaratmıyor ama nefsimi köreltiyorum. 😄
    Gül kurusu ruj üzerinde duruşuna bayıldım ama çok iyi bir fikir ve sonuç olmuş!
    Mac veya diğer kozmetik mağazalarının çalışanları için çok doğru diyorsun. Pazarlama departmanlarındaki yöneticiler bu çalışanların pazarlamanın son ve en önemli zinciri olduğunu hala idrak edemediler; mutlaka gizli müşteri uygulaması üzerinde inovatif bir biçimde çalışmaları lazım. Bir şubede yaşadığım bir olumsuzluk olduğunda farklı bir şubeye giderken de tereddüt ediyorum, içimden gelmiyor. Keşke bu eleştirileri alıp iyileştirmeye gitseler.
    Sevgiler!
    Zeynep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @glamsight bu ruj hem tek başına hem de soğuk tonlu gül kuruları üzerinde sana çok yakışır diye düşünüyorum Zeynepcim :-)) bu gizli müşteri uygulaması Avrupa'da çok yapılan bir şey ama bizde ya yapılmıyor ya da yapıldığında sonuçlar dikkate alınmıyor diye düşünüyorum. böyle sen alamazdın o ürünü nasıl olsa kafasında o kadar çok satış görevlisi var ki inanılmaz o yüzden bazı mağazalara adım atmak bile istemiyorum bazen..:-( öpüyorum canım sevgiler :-))

      Sil
  7. Bazen insan hemen karar veremez . Döner dolaşır sonra aklında kalır ve gider ürünü alır. Yani öyle bu alamaz veya almayacak zaten deyip ilgiyi kesmeleri saçma ki zaten onların görevi alsan da ,almasan da yardımcı olmaları. Gul kurusu ruj uzerinde çok daha iyi durduğunu düşünüyorum bende 😍 Güzel günlerde kullanman dileğiyle ablacığım 👌

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @gülümseyüzüme çok doğru yazmışsın Yasemincim ben de aynen öyle yapıyorum bazen hakikaten aklımda kalıyor bazı şeyler.. Ayrıca bazı mağazalar yüzlerce lira değerindeki ürünü özellikle kremleri hiç denemeden almamızı bekliyorlar ki ona da çok şaşırıyorum :/ teşekkürler canım :-))

      Sil
  8. Simli rujlarıda çok seviyorum ama dudakta duruşunu da göreliim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @gizemliyoruzz :-))) instastory'de gösteririm artık ..

      Sil
  9. Çok koyu ve yoğun görünse de uygulamada bence alta başka ruj daha güzel sonuç vermiş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @yeşimlehertelden aslında tek başına dudakta belli bile olmuyor bana göre ama başka ruj üzerinde çok daha iyi tabi .-)

      Sil
  10. İrem sende görünce denedim.Tek başına halini pek sevemedim ama ruj üzerine uygulandığında harika gerçekten ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @filizşahin evet Filizcim ben de o şekilde çok beğendim soğuk ve sıcak tonlu gül kurusu üzerinde şahane duruyor..

      Sil
  11. Bu ruju ben de çok beğenmiştim ama kullanamayacağımı bildiğimden almadım. Fakat bence tek başına da çok şeker görünebilir :)

    Satış görevlisi sorunu ne yazık ki var. Eğitim mi vermiyorlar, çok mu satış odaklı eğitim veriyorlar, çok mu vahşice çalıştırıyorlar, sorunun kaynağı nedir bilmiyorum; ama, Avrupa'daki gibi bize "gerektiğinde yardımcı olacak", güler yüzlü, bakınırken rahatsız etmeyecek çalışanları mumla arıyoruz onu biliyorum :(

    Sevgiler İrem'cim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @başakçelik evet tek başına da arada sürüyorum bolca sim yesem de hiç sıkıntı yok yani :-))) bence başta çalışma şartları sonrasında gelir ve eğitimsizlik yüzünden böyle oluyor diye düşünüyorum. aslında çoğu firma artık eğitime de alıyormuş ama bilmiyorum belki de önemsemiyorlar açıkça .-/

      Sil
  12. Parlak şeyler bana çok uzak. Hatta küçük oğlum ana sınıfındayken "senin kıyafetlerin de çok güzel ama öğretmeniminki simli, parlak" gibi bir laf etmişti hiç unutmam:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @saadetuslu hahaha çocuk parlak mı seviyormuş meğer...

      Sil
  13. Çok iddialı ve güzel bir renk bence sağlıkla kullanın sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. İremcim renk harikaymış, kesinlikle ruj üstüne olan halini daha çok sevdim. Satış görevlilerine gelince, olmuyor işte olmuyor :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @gökçebağtır evet olduramadılar o işi bir türlü :-(((

      Sil
  15. Hafif bir parıltı hoş olabilir aslında.. Gülkurusu ile kullanmak güzel fikir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @renklipastaseperi evet o şekilde çok hoş duruyor :-))

      Sil
  16. Ilk resimde mavi gibi duruyor ama güzel renkmis diger resimlerdeki renk tonunu sevdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @derya evet tek başınadan ziyade farklı renkler üzerinde güzel duruyor :-))

      Sil
  17. Simli simli ay çıldırıcam nasıl güzeel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @ezgicenarice :-)) sen de benim gibi yaşasın simli alayım modu direk :-)))

      Sil
  18. Hep incelediğim ama almaya cesaret edemediğim bir renk. Yazıdan sonra da sanırım almam çünkü rujları karıştırmayı ben pek sevmiyorum.

    Satıcı konusunda çok haklısın, umarım biraz akılları başlarına gelir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @senadursun umarım keşke gelse de biz şaşırsak valla çok isterim :-)))

      Sil
  19. Umduğumdan farklı bir pigmentasyonu çıktı doğrusu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @nilgünaydın evet frost rujlar daha pigmentlidir normalde...

      Sil
  20. Ben de simi ve simli şeyleri çok seviyorum. İster istemez de ilk baktığım ürünler onlar oluyor diyebilirim. Satış görevlisi olayına ben takığım zaten. Valla başlasam şikayet yazmaya her mağaza için yazarım. Ne yazık ki gerçekten ideal satış görevlisi hem bilgi hem de ilgi anlamında çok az kişi var. Çoğalmaları dileğiyle. Bu ruju ben de ilk gördüğümde nasıl yani demiştim ama rujun üzerine sürme fikri cazip geldi. Bir ara ben de gidip denerim. Beğenirsem süper olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @locosmetico evet bir dene bence beğeneceksin.. satış görevlileri hakkında hepimiz yazsak herhalde ortaya şöyle kalın bir kitap çıkar herhalde...

      Sil
  21. Rengini beğendim ben, yanar dönerli ışıltısı çok hoş🌟

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @modamla evet güzel bir ışıltısı var :-))

      Sil
  22. Ruj cok guzeell ❤️ Sayfama beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @nikita siz beni takip edip böyle bir istekte bulunsaydınız keşke..

      Sil
  23. Bu satiş temsilcisiyle ilgili bir yazida ben paylasacagim.Ama rujun gül kurusuyla karismis halini sevdim. Guzel fikir güle güle kullan😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @semanınhobidünyası teşekkürler ..:-)) o satış temsilcileri ile ilgili yazsak gerçekten kitap olacak boyuta geldi artık..

      Sil
  24. Karıştırıldığında oluşan rengi daha çok beğendim sanırım :)
    Eğitim şart diyoruz ama sanırım verilen eğitimler de verilmiş olmak için verilen eğitimler. Ve gerçekten "almayacakasan hiç uğraştırma" tarzındaki yaklaşımlardan hiiiç hoşlanmıyorum ben de. Ki, çok düşündüysek bir bildiğimiz vardır bizim de...
    Güle güle kullan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @sihirlimavi çoğu high end markanın mağazasında bu tavır var dikkatimi çekiyor artık.. bir kaç sevdiğim görevli var onların olduğu mağazalara gitmeye çalışıyorum ki hem benim sinirim bozulmasın hem de bir şey alırsam komisyonu da onların olsun diye.. teşekkür ederim :-)))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...